Geoblog.pl    matt    Podróże    Egipt - kraj faraonów    Luxor

Luxor

Egipt
Egipt, Luxor

Jeden dzień nie wystarczy, żeby zobaczyć wszystkie uroki tego miasta. Nie ma słów, które potrafiłyby opisać ogrom i piękno budowli.
W naszym, już i tak napiętym, programie mamy możliwość odwiedzenia: Świątynię Luksorską, Świątynię w Karnaku, Dolinę Królów, Świątynię Hatszepsut (to tak, w której w 1997r. bojówki muzułmańskie dokonały ataku i zginęły 62 osoby) oraz Kolosy Memnona. Jedziemy też do firmy, która zajmuje się wytwarzaniem różnych produktów z alabastru.
Luksor jest położony na prawym brzegu Nilu, w miejscu południowej części starożytnych Teb, oddzielonej kanałem od części północnej, zwanej obecnie Karnak. Dzięki temu mamy okazję płynąć stateczkiem po Nilu. Jest to jedno z najpopularniejszych, z turystycznego punktu widzenia, miast w Egipcie.
Luksor jest nazywany często największym muzeum świata na świeżym powietrzu ze względu na ruiny kompleksu świątyń w Karnaku, świątynię Luksoru oraz niezliczoną liczbę starożytnych posągów, świątyń i krypt na zachodnim brzegu Nilu.
W 1979r. miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.