Geoblog.pl    matt    Podróże    Czechy; Praga    Praga, Praga, Praga...

Praga, Praga, Praga...

Czechy
Czechy, Praha

Praga - stolica Republiki Czeskiej, do 1993 - Czechosłowacji. Mimo socjalistycznej przeszłości miasto bardzo dobrze się rozwija. Powstają coraz to nowsze centra handlowe, biurowce, restauracje. Miejscowość zmienia się w mgnieniu oka.
Praga to oczywiście symbol miasta, na którego piękno składa się wiele zabytków. To tutaj znajdziemy takie miejsca jak Zamek Królewski na Hradczanach, Loretę, Katedrę św. Wita czy, oczywiście, Most Karola.
Widok z "tarasu widokowego" przy Zamku Królewskim rozpościera się na Stare Miasto. Niedaleko nas możemy obserwować, jakie tłumy odwiedzają Most Karola. W oddali widoczna jest m.in. wieża telewizyjna.
Samo miasto zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Utrzymane jest w czystości i świeżości. Wszystkie zabytkowe budynki są odnowione. Nie ma powodu do obaw, że spadnie nam na głowę jakaś dachówka czy cegła.
Na koniec kilka słów o moście Karola. Jest to w pewnym sensie symbol Pragi. Pojawia się w każdej rozmowie. Niestety, na mnie nie zrobił szczególnego wrażenia. Może nie wyczułem klimatu? Nie wiem. Ilość osób, ścisk, prace archeologiczne odpychały mnie wręcz od tego miejsca. Ucieszyłem się, gdy znalazłem się po drugiej stronie.
Mimo tego końcowego aspektu, polecam odwiedzenie Pragi. Odnajdziemy tam klimat miasta, które z jednej strony ma zabytkowe centrum wpisane na listę zabytków UNESCO, a z drugiej - nowoczesność.