Geoblog.pl    matt    Podróże    Adriatyckie atrakcje, czyli Italia + Wiedeń    Wiedeń i... zaczynamy zwiedzanie :)

Wiedeń i... zaczynamy zwiedzanie :)

Austria
Austria, Wien

Bardzo napięty plan pozwolił nam na odwiedzenie tylko najistotniejszych zabytków i atrakcji Wiednia, jak np. zabytki Ringu m.in. Parlament, Hofburg, Katedra, Park Miejski, wzgórza Lasku Wiedeńskiego - Kościół św. Józefa czy Grinzing. To niegdyś cesarskie miasto ma do zaoferowania dużo, dużo więcej. Następnym razem trzeba będzie zostać tutaj stanowczo wiele dłużej.
W Wiedniu zobaczyliśmy również wyniki projektów znanego wszystkim Friedensreicha Hundertwassera a właściwie Friedricha Stowassera. Był to jedyny w swoim rodzaju architekt, którego styl charakteryzował się unikaniem regularności, symetrii i prostych linii oraz kątów. Do swoich budowli wprowadzał mnóstwo zieleni, stosował odważne zestawienia kolorów.
Myślę, że najsłynniejszym dziełem architektonicznym Hundertwassera jest kompleks mieszkalny nazywany po prostu Hundertwasserhaus. To właśnie on zainspirował mnie do przeglądania twórczości tego w pewnym sensie zwariowanego architekta.